Voorwaarden en huisregels...

Voor het lid worden van Stichting Freecycling groepen op Facebook gelden een aantal voorwaarden en huisregels. Lees deze hieronder goed door. Wanneer je lid wordt gaan wij ervan uit dat je deze hebt gelezen.

Respectvol

Op al onze groepen gaan wij respectvol met elkaar om. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar beledigend taalgebruik, kleineren, discrimineren, etc. worden op onze groepen niet geaccepteerd.

Veilig

Alle donaties en goederen die verloot worden moeten veilig zijn. Dat betekend bijvoorbeeld dat er geen scherpe, afgebroken randjes zitten op kinderspeelgoed, maar ook dat alles goed schoon is!

Legaal

Vanzelfsprekend zijn alle goederen en diensten op onze groepen volledig legaal. Zo worden hier geen verboden (nep)wapens aangeboden, evenals alcohol en tabak aan personen onder de wettelijke minimum leeftijd.

Gezond

Gezondheid vinden wij belangrijk. Hier bieden wij geen aangebroken verpakkingen van make-up, voeding of dranken aan. Van donaties en goederen wordt verwacht dat deze goed zijn schoongemaakt!

Diervriendelijk

Lid worden van onze groepen betekend dat je net als ons tegen dierenleed bent. Wij bieden daarom geen goederen aan die hiermee in verband staan zoals uggs of jassen waarin echt dierenbont is verwerkt.

Eerlijk

Wij geloven in eerlijke en gelijke kansen voor iedereen, ongeacht waar je vandaan komt, wat voor werk je doet (of niet doet), wat je inkomen is of hoe je eruit ziet. Iedereen is bij ons van harte welkom!

Respectvol

Op al onze groepen gaan wij respectvol met elkaar om. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar beledigend taalgebruik, kleineren, discrimineren, etc. worden hier niet geaccepteerd door ons en onze leden.

Veilig

Legaal

Vanzelfsprekend zijn alle goederen en diensten op onze groepen volledig legaal. Zo worden hier geen verboden (nep)wapens aangeboden evenals alcohol of tabak aan personen onder het wettelijk minimum.

Gezond

Diervriendelijk

Lid worden van onze groepen betekend dat je net als ons tegen dierenleed bent. Wij bieden daarom geen goederen aan die hiermee in verband staan zoals bijvoorbeeld uggs of jassen waarin echt bont is verwerkt.

Eerlijk

Ik Loot Mee banner

Hoe het werkt

Ik Loot Mee is de verlootgroep van Stichting Freecycling op Facebook. Hier worden door ons team van vrijwilligers maar óók door onze leden donaties gratis verloot. Dit betekend dat wij spullen 'recyclen' door deze een nieuw leven te geven bij iemand anders, free recycling. Vandaar de naam 'freecycling'. Lees hieronder meer over hoe dit werkt.

Meeloten

1. Je ziet iets dat je leuk lijkt op een advertentie op onze groep.

2. Plaats "Ik loot mee" met je ophaalpunt erachter als reactie onder de advertentie.

3. Ben jij uitgekozen bij de loting? Laat dan weten dat je het hebt gezien!

4. Je naam wordt vanzelf getagt door het ophaalpunt met een dag en tijd.

5. Haal je pakje op bij het ophaalpunt wanneer je hierdoor bent getagt.

Zet in de reactie geen reden waarom je meeloot en probeer je lootje niet extra te laten opvallen door woorden uit te rekken (voorbeeld: Ik loot hééeeeeel graag mee). Na het winnen van de loting verwachten wij dat je het pakje ook ècht komt ophalen. Het ophalen gebeurd bij één van onze ophaalpunten op de afgesproken datum en tijd. Je naam wordt getagt in ons 'ophaalbericht' op de groep.

Verloten

1. Je hebt goede, schone spullen waar iemand anders nog iets aan heeft.

2. Maak één goede, duidelijke foto waar het voorwerp helemaal op staat.

3. Plaats deze foto als bericht op onze Ik Loot Mee groep op Facebook.

4. Omschrijf het voorwerp op de foto en vermeld alle belangrijke details.

5. Na het plaatsen zullen leden meeloten door op je advertentie te reageren.

6. Verloot willekeurig en kies iemand niet omdat je hem/haar graag mag!

7. Noteer de naam en het ophaalpunt van de persoon die je hebt uitgeloot.

8. Geef het pakje aan het ophaalpunt waar deze persoon het op wilt halen.

Let op dat de persoon die je hebt uitgeloot even reageert op je reactie zodat je weet dat hij of zij dit heeft gelezen. Let goed op dat je de naam en het ophaalpunt hebt genoteerd van de persoon die je hebt uitgeloot! Je kunt je goederen ook aan ons doneren zodat je zelf geen advertentie op onze groep hoeft te plaatsen op Facebook. Dit kan bijvoorbeeld ook wanneer je liever anoniem blijft en je niet wilt dat je naam genoemd wordt als donateur.

Het is belangrijk om alle nodige details bij je advertentie te vermelden. Details die nodig zijn om te vermelden kunnen zijn: kledingmaten als je kleding verloot, beschadiging terwijl het voorwerp nog goed werkt, wat het voorwerp doet (als je dit niet direct ziet) en of er verder nog iets ontbreekt.

Voorwaarden

Om lid te kunnen worden van deze groep moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Wie hier niet aan voldoet kan helaas niet gebruik maken van onze groepen. De voorwaarden om mee te doen zijn:

1. Je bent lid van Facebook.

2. Je kunt op Facebook getagt worden.

3. Je kunt op Facebook privéberichten ontvangen.

4. Op je profiel is te zien dat je 16 jaar of ouder bent.

5. Op je profiel is te zien dat je in Almere woont.

Ik Loot Mee banner

Hoe het werkt

Ik Help Mee is de verkoopgroep van Stichting Freecycling op Facebook. Hier verkopen wij goede nieuwe en tweedehands spullen om te zorgen voor een inkomen. Het geld dat hiermee verdiend wordt gebruiken wij om minima te ondersteunen, onder andere met voedsel en kleding. Door iets bij ons te kopen op deze groep help jij ook mee! Hieronder lees je meer over hoe dit precies werkt.

Helpen

1. Ons team plaatst een advertentie op de groep met een minimum bedrag daarbij.

2. Je kunt hierop bieden. Andere leden doen dit ook waardoor het bedrag hoger wordt.

3. Het lid met het hoogste bod mag het pakje betalen en komen ophalen.

Ophalen gebeurd bij één van onze verkooppunten op de afgesproken datum en tijd. Je mag het bedrag vóór het ophalen overmaken maar je kunt het ook aan de deur betalen met contant geld. Doe dit zo vaak als je wilt, je helpt ons ermee wij zijn je daarvoor ook heel dankbaar! Je kunt ons ook op andere manieren helpen door goederen of geld te doneren. Neem contact met ons op voor een verdere afhandeling of doneer hier geld aan onze stichting!

Voorwaarden

1. Je bent lid van Facebook.

2. Je kunt op Facebook getagt worden.

3. Je kunt op Facebook privéberichten ontvangen.

4. Op je profiel is te zien dat je 16 jaar of ouder bent.

5. Op je profiel is te zien dat je in Almere woont.